olgyzza2015@ukr.net (067) 741-84-55 
(097) 381-77-26
Увійти на сайт

Новини

ФДМУ зареєстрував у Мін’юсті новий Порядок конкурсного відбору оцінювачів

22 Січня 2016
ФДМУ зареєстрував у Мін’юсті новий Порядок конкурсного відбору оцінювачів

Фондом державного майна України здійснено важливий крок для забезпечення прозорої та ефективної приватизації майна: найближчим часом набуде чинності розроблений Фондом та зареєстрований в Міністерстві юстиції України новий Порядок конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності (наказ Фонду від 31.12.2015 № 2075, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 15.01.2016 за № 60/28190).

«Якісна, професійна та об’єктивна незалежна оцінка державного майна є фундаментальною основою для проведення ефективної і прозорої приватизації, - вважає заступник Голови ФДМУ Наталя Лебідь. – Розроблений нами Порядок має тектонічне значення для забезпечення відкритої та ефективної процедури приватизації держактивів, у тому числі – і таких об’єктів, як ОПЗ та обленерго. На жаль, в останні роки через недосконалість процедури конкурсного відбору оцінювачів для проведення незалежної оцінки на замовлення органів приватизації, доволі частими були спроби маніпулювання, монополізації, необ’єктивного заниження вартості робіт з оцінки. В результаті, органи приватизації отримували низьку якість оцінки та інколи обґрунтовані підозри в «заангажованості» деяких оцінювачів.  Через це довіра суспільства і професійної спільноти була багато в чому втрачена».

За словами Н. Лебідь, новим Порядком Фонд повністю реформував систему конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності, запровадивши такий механізм, який дозволяє чесно конкурувати учасникам конкурсу, а органам приватизації – обрати з числа усіх учасників в якості виконавця робіт з оцінки найбільш досвідченого суб’єкта, котрий має професійний досвід і репутацію, виконає роботу згідно із національними стандартами за прийнятну ціну і в процесі співпраці буде зацікавлений зберегти та примножити свою добру ділову репутацію.

«Для розробки такого нового механізму ми провели масштабне письмове опитування професійної оціночної спільноти: експертні ради усіх саморегулівних організацій оцінювачів, провідних рецензентів, усі регіональні відділення Фонду, - розповіла заступник Голови. – Завдяки йому були чітко визначені основні та додаткові критерії відбору, вироблений їх рейтинг, розроблена математико-статистична модель, на базі якої буде визначатися переможець. Такий підхід до розробки механізму одного з найважливіших етапів проведення оцінки був застосований Фондом вперше.



Отже, основними критеріями відбору переможця є:

-          документально підтверджений досвід учасника конкурсу та оцінювачів, які будуть залучені до проведення оцінки та підписання звіту про оцінку і висновку про вартість об’єкта оцінки, зокрема тих, які перебувають у трудових відносинах із таким учасником конкурсу;

-          наявність зауважень до практичної діяльності з оцінки майна учасника конкурсу та оцінювачів, які будуть залучені ним до виконання робіт з оцінки за останні 3 роки до дати проведення конкурсу;

-          наявність на дату проведення конкурсу невиконаних договорів про виконання робіт з оцінки, укладених між учасником конкурсу та органом приватизації, рішенням якого створено комісію;

-          запропонована учасником конкурсу вартість виконання робіт з оцінки.

Додатковими критеріями відборудо тих учасників конкурсу, хто набрав найбільшу однакову кількість балів за основними критеріями, є:

-          запропонований учасником конкурсу строк виконання робіт з оцінки;

-          наявність серед оцінювачів, що заявлені учасником конкурсу до виконання робіт з оцінки об’єкта оцінки, оцінювачів, що є членами саморегулівних організацій оцінювачів;

-          наявність серед оцінювачів, що заявлені учасником конкурсу до виконання робіт з оцінки, оцінювачів, які мають документи, що підтверджують кваліфікацію оцінювача та видані міжнародними організаціями та об’єднаннями у сфері оціночної діяльності.

Переможець визначається за підсумками набраної ним найбільшої серед інших учасників кількості балів. При цьому частина балів нараховується (не нараховується) за фактом наявності (відсутності) або відповідності зазначеним критеріям, а частина – шляхом порівняння усіх учасників конкурсу між собою.

Такий підхід дозволяє уникнути ризиків неконкурентних дій учасників, у тому числі зговору між собою. Також новий механізм виключає можливість будь-якого впливу комісії з конкурсного відбору на результат обрання переможця.



Відповідно до нового Порядку, комісії з конкурсного відбору, що створені і діють в органах приватизації, будуть уповноважені здійснювати відбір, якщо вартість послуг з оцінки майна та земельних ділянок менша встановленої в абзаці першому частини першої статті 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель» вартості предмета державної закупівлі (до 200 тисяч гривень), у таких випадках:

якщо органи приватизації виступають замовниками і платниками послуг з оцінки та земельних ділянок;

на звернення органів державної влади або органів місцевого самоврядування, які відповідно до законодавства наділені повноваженнями виступати замовниками послуг з   оцінки майна та земельних ділянок;

на звернення інших заінтересованих в проведенні конкурсу осіб, у тому числі суб’єктів господарювання з державною часткою (комунальною часткою) в статутному капіталі у разі, якщо орган приватизації, інший орган державної влади або орган місцевого самоврядування не виступають замовником такої оцінки.

Якщо орган приватизації виступає замовником послуг з оцінки майна або земельних ділянок, але не є платником за договором про оцінку майна, і оплата послуг з оцінки здійснюється суб’єктами господарювання, на яких не поширюється закон про державні закупівлі, конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності відбувається без обмеження вказаної вартості послуг.

Ми вважаємо, що новий Порядок конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності відновить бажання якісно працюючих оцінювачів брати участь в процесі оцінки об’єктів для приватизації, що найкращим чином позначиться на якості оцінки та сприятиме відновленню довіри до незалежності та компетентності суб’єктів, з якими працюють органи приватизації та інші суб’єкти, які користуються послугами оцінювачів.

Фонд має намір у лютому розпочати роботу за новим Порядком, при чому спостерігати за роботою комісії з конкурсного відбору безпосередньо зможуть будь-які зацікавлені особи, у тому числі і засоби масової інформації.

Повернення до списку